Boruto Juga Menguasai Teknik Taijutsu Khas Milik Puak Hyuga!!!

Boruto taijutsu


Dalam episode 9 baru-baru ini, , ada hal menarik yang boleh kita dapatkan. Salah satunya pada pertarungan Uzumaki Boruto melawan Hanabi Hyuga.
Apa yang menarik yang kita dapatkan disini adalah Boruto juga boleh menggunakan taijutsu khas milik puak ibunya iaitu klan Hyuga. Meskipun belum terlalu hebat, setidaknya ini menjadikan Boruto untuk menjadi lebih kuat lagi pada masa depan.
Boruto vs Hanabi

Pada pertarungan itu, Boruto boleh mengombinasikan antara Juken (Gentle Fist) dengan teknik kage bunshin miliknya. Bagi kamu yang belum tahu apa itu juken, berikut penjelasannya.

Pengertian Juken (Taijutsu khas puak Hyuga)

Juken adalah teknik pertarungan dengan menggunakan tangan kosong yang digunakan anggota puak Hyuga. Teknik juken ini boleh menyebabkan kerosakan bahagian dalam tubuh musuh dengan menyerang titik sistem aliran chakra.
Sebenarnya, Juken ini memang saling melengkapi dengan Byakugan. Kerana serangan juken harus tepat ke titik chakra. Dan hanya Byakugan yang dapat melihat titik chakra itu. Tanpa Byakugan maka juken hanya akan menjadi taijutsu biasa.
Seperti yang kita ketahui, Boruto belum berhasil mengaktifkan Byakugannya pada pertarungan melawan Hanabi. Tapi Boruto boleh  mengombinasikannya dengan teknik Kagebunshin yang membuat juken menjadi teknik original Boruto. Seperti ini.
Boruto menggunakan Juken




Sementara mari kita lihat gaya bertarung Hinata ketika masih kecil.
Hinata Juken


Nampak sama kan? 
Bukan saja dalam episode 9, Boruto juga menggunakan taijutsu juken ketika melawan Shikadai. Pertarungan Boruto dan Shikadai dapat dilihat dalam siri Boruto The Movie.
Boruto vs Shikadai








from BERITA KABAR INDONESIA http://ift.tt/2sCpdnv

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Boruto Juga Menguasai Teknik Taijutsu Khas Milik Puak Hyuga!!!"

Post a Comment