10 Fakta Menakjubkan Tentang Tiga Lagenda Sannin!!











10. Kumpulan terkuatKumpulan sannin lagenda telah dikatakan sebagai salah satu kumpulan terkuat dalam sejarah Shinobi. kumpulan tersebut diketuai oleh hokage ke-3 Hiruzen Sarutobi.

9. Ninja berbakat

Semua anggota kelompok ini memang sudah berbakat sejak kecil. Jiraya, Oruchimaru dan Tsunade lulus dari Akademi Ninja Konoha ketika mereka masih berusia 6 tahun.







8. Pertarungan terakhir

Pertarungan terakhir mereka bilamana masih bersama adalah ketika melawan Hanzo si Salamander di Amegakure pada perang dunia Ninja ke-2. Meskipun kalah dalam pertarungan, tapi dari sinilah mereka mendapatkan gelaran tersebut.













7. Tidak pernah sependapat

Meskipun mereka telah menjadi satu kumpulan dan menyelesaikan misi-misi luar biasa secara bersama-sama, tapi ketiganya tidak pernah sependapat dan selalu bertentangan satu sama lain. Tsunade menyebutnya sebagai “jalan buntu tiga arah”.









6. Setara HokageDisebabkan kemampuan mereka yang luar biasa dan keahlian yang hebat sebagai Shinobi, semua anggota Sannin telah dianggap Hokage setidaknya sekali dalam hidupnya. Jiraya sebenarnya merupakan pilihan Hiruzen untuk diangkat sebagai Hokage ke-4. Tapi ia menolak tanggung jawab tersebut.







5. Menyelesaikan misi tahap S terbanyak

Legenda Sannin telah menyelesaikan misi S terbanyak. Dimana Jiraya telah memimpin 138 misi tahap S.













4. Menjadi guru peribadi kumpulan 7

Masing-masing anggota Legenda Sannin menjadi guru secara persendirian dari anggota Kakashi di kumpulan 7. Uzumaki Naruto dilatih oleh Jiraya, Uchiha Sasuke dilatih oleh Oruchimaru dan Sakura dilatih oleh Tsunade Senju.







3. Golongan darahKesemua Sannin memiliki golongan darah yang sama yaitu B.




2. Kuchiyose

Haiwan Kuchiyose mereka sebenarnya adalah permainan gunting-batu-kertas. Di Jepun, mereka bermain dalam bentung Kodok-Ular-siput. Dimana kodok takut pada ular, ular takut pada siput, dan siput takut pada kodok. Masashi Kishimoto secara khusus memilih haiwan ini untuk menunjukan bahawa kekuatan mereka kurang lebih sama dan tidak ada yang lebih kuat diantara mereka.













1. Asal namaAsal nama mereka sebahagian besar berasal dari cerita rakyat Jepun yang bernama Jiraiya Goketsu Monogatari.













x

























from BERITA KABAR INDONESIA http://ift.tt/2tVrv4L

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "10 Fakta Menakjubkan Tentang Tiga Lagenda Sannin!!"

Post a Comment