Pertahanan dalam Anime yang sukar Dilepasi !

Kebolehan dalam mempertahankan diri sama pentingnya dengan kekuatan didalam menyerang. Terdapat beberapa watak yang pakar dalam jenis menyeimbangkan kuasa ini. Walaupun mereka kurang fokus terhadap pertahanan ini, namun mereka masih hebat dengan cara mereka tersendiri.



Hari ini, admin telah membuat senarai pertahanan luar biasa yang walaupun watak tersebut mempunyai keupayaan menyerang yang hebat, namun musuh akan mengalami masalah untuk menembusinya. disebabkan pertahanan yang dimilikinya

Zanka no Tachi, Nishi: Zanjitsu Gokui


Langkah ini digunakan oleh Genryūsai Yamamoto dalam anime Bleach. Teknik ini secara automatik diaktifkan pada kerelaanya, dan tidak akan dapat dilihat oleh sesiapa melainkan Yamamoto mahu ia dilihat. Dengan ini, dia membuatkan haba pada dirinya mencapai 15,000,000 darjah. Apabila dia berada dalam bentuk ini, dia tidak dapat disentuh oleh sesiapa sahaja.

Cermin Yata 


Cermin Yata adalah senjata legendari yang merupakan bahagian penting dari Susanoo Uchiha Itachi. Perisai ini secara automatik berubah menjadi sifat bertentangan dari sebarang serangan, sama ada fizikal, rohani, ataupun semulajadi, dan dengan demikian ia meneutralkan semua serangan. Cermin Yata adalah pertahanan kedua terkuat di alam Naruto.

Yonkou Kaido


Kaido adalah salah satu dari 4 Yonkou dalam anime One Piece. Dia seorang lanun yang luar biasa, yang tidak boleh dibunuh. Jadi dia, secara hakikatnya dirinya sendiri adalah satu pertahanan. Kaido telah dibunuh berkali-kali, tetapi tiada siapa yang berjaya membunuhnya. Walaupun dia melompat dari ketinggian 10,000 kaki dari Sky Island untuk berhasrat membunuh diri, namun dia tetap tidak mati. Malah tidak meninggalkan apa-apa kesan parut pun pada tubuhnya.

Phoenix : Zoan Mitos


Marco adalah Panglima Divisyen Pertama, Lanun Whitebeard. Selepas kematian Whitebeard, dia menjadi kapten mereka. Marco mempunyai sejenis Buah Iblis Zoan mitos yang membolehkannya mengubah badannya menjadi burung Phoenix. Buah Iblis ini memberi dia keupayaan penyembuhan yang hebat. Setiap kali dia cedera, Marco dapat sembuh sepenuhnya dengan sempurna. Oleh kerana itu, dia hampir tidak dapat dikalahkan dan tidak boleh ditewaskan oleh sesiapa pun.

Encounter


Encounter adalah langkah yang digunakan oleh Gagamaru Chougasaki dalam manga Box Medaka. Dengan ini, Chougasaki dapat menafikan segala kerosakan yang ditimbulkannya termasuk kerosakan fizikal, mental dan emosi. Selain itu, keupayaan ini juga menolak kematian Chougasaki sendiri.

Full Counter


Teknik ini digunakan oleh Meliodas dalam Seven Deadly Sins. Meliodas adalah pemimpin Seven Sly Deadly. Pengguna dapat mengatasi sebarang serangan yang digunakan terhadapnya. Apa yang lebih mengagumkan ialah dia boleh menggunakan serangan yang sama terhadap musuhnya dengan lebih daripada dua kali kuasa sebenar.

Perisai Muktamad


Ini digunakan oleh Greed dari Fullmetal Alchemist, yang merupakan salah satu homunculi. Dia sudah hampir Abadi, tetapi kuasa-kuasanya membolehkannya mengatur semula konfigurasi atom karbon tubuhnya, membolehkannya menukar kulitnya menjadi Graphene. Apabila menggunakan badan penuh, dia sangat sukar untuk dikalahkan. Dia juga boleh menukarkan kulitnya menjadi bahan yang tidak dapat ditembusi.

Busoshoku Haki


Busoshoku Haki adalah salah satu daripada tiga jenis Haki utama dalam One Piece. Haki ini membentuk perisai di sekitar penggunanya dan juga boleh digunakan untuk memukul pengguna Buah Iblis yang lain. Ia secara harfiah bergantung kepada tahap tahap penguasaan pengguna itu sendiri. Sekiranya seseorang boleh menguasainya sehingga tahap penuh, ia mustahil untuk mencederakan apa apa pada tubuhnya.

Truth Seeking Balls


Truth Seeking Balls adalah bentuk utama pertahanan di dalam Naruto. Ia terdiri daripada lima sifat asas seperti api, air, angin, kilat dan tanah dan juga Yin, Yang. Ia juga boleh dibentuk kepada mana-mana senjata oleh pengguna seperti lembing, perisai atau boleh dikatakan fleksibel. Tambahan, satu-satunya cara untuk mengatasi TSB adalah dengan menggunakan Cakra Mod Pendeta ataupun Sage. Orang normal tidak boleh menyentuh TSB atau orang lain akan menjadi abu apabila tersentuh. Selain itu, TSB yang berbentuk gergasi mampu menghancurkan dimensi.

Itu sahaja senarai pertahanan yang kuat yag telah disenaraikan. Sekian . .



from BERITA KABAR INDONESIA http://ift.tt/2uti0Y2

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pertahanan dalam Anime yang sukar Dilepasi !"

Post a Comment